موفقیت و انرژی مثبت

این وبلاگ مخصوص همه کسانیست که خواهان دریافت انرژی مثبت و موفقیت در زندگی خود هستند.

موفقیت و انرژی مثبت

این وبلاگ مخصوص همه کسانیست که خواهان دریافت انرژی مثبت و موفقیت در زندگی خود هستند.

۱۵ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است


اگر شما به دنبال رسیدن به موفقیت هستید امکان دارد که همه چیز را به درستی انجام دهید اما همچنان برخی مسائل شما را به عقب رانده و نتوانید از پس آن ها بربیایید. ممکن است اهداف بلندی داشته باشید. بسیار سعی کنید. همچنین همه ی نکاتی که فکر می کنید لازم باشد را انجام دهید اما آیا همین ها کافی است؟ خیر. شما قصد دارید از دیگران یک قدم جلو تر باشید پس لازم است کمی بیشتر سختی بکشید. برخی از عادت های و رفتار ها در زندگی جز عوامل بازدارنده از موفقیت بوده و شما را به عقب می رانند.برای موفقیت باید این عادات را کنار گذاشته و شیوه ی زندگی خود را تغییر دهید. 


🔺 تلویزیون

بسیاری از ما از تماشای تلویزیون لذت می بریم. دوست داریم وقتی به خانه می آییم جلو تلوزیون لم داده و یک لیوان نوشیدنی بخوریم و اوقات مان را اینگونه سپری کنیم. دیدن فیلم هایی که به آن ها علاقه دارید تفریح خوبی است نه؟ اما همین تفریح لذت بخش گاهی می تواند به یکی از عوامل بازدارنده از موفقیت تبدیل شود. اگر بیش ز حد وقت تان را با تلویزیون بگذارید و به کارهای دیگرتان اهمیت ندهید دیگر چگونه می توانید برای موفقیت زمان بگذارید؟


🔺دیر بیدار شدن از خواب

کاملا عادی است که دیر بیدار شدن از خواب را یکی از عوامل بازدارنده از موفقیت بدانیم. شما وقتی به جای اول صبح تا نزدیک ظهر در رخت خواب می مانید و دیر از خواب برمی خیزید، علاوه بر اینکه فرصتی برای انجام خیلی از کارها را از دست می دهید و در نیمه ی روز فقط مجبورید با عجله خودتان را برای انجام وظایف اصلی تان آماده کنید، با دیر بیدار شدن حس خواب آلودگی و کم انرژی بودن به سراغ تان آماده و دیگر حوصله ی انجام کارها را هم ندارید. اگر صبح ها زود بیدار شوید می توانید یک صبحانه ی کامل خورده و سر فرصت به کارهای تان برسید.


ادامه این مطلب از وبگاه #هفت_گنج را در این لینک ببینید.


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۰:۲۶
زهرا خلیل پور

گریه کردن تاثیرات بسیار زیادی برای سلامتی افراد مختلف دارد و موجب نغییر روحیه و خلق و خوی آنان می شود!

دانشمندان اعلام کردند: گریه کردن گاهی برای سلامتی مفید است و تا ۸۸ درصد بر بهبود خلق و خوی مؤثر است.

افراد بسیاری بر این باورند که گریه کردن فقط برای بچه هاست و تماشای گریه بزرگسالان ناخوشایند است، اما محققان آمریکایی دریافته اند، همانطور که خنده برای سلامتی مفید است، گریه کردن هم فواید بسیاری دارد.

از زمانی که افراد بزرگ می شوند، همیشه به آنها گفته شده که گریه کردن، نشانه ضعف و آسیب پذیری در آنهاست و گریه فقط برای زمان کودکی است، اما بررسی ها نشان داده است که گریه کردن، برای تقویت عواطف و رفع استرس بدن بسیار مفید است.

مطالعات دانشمندان نشان داده است که گریه کردن به میزان ۸۸.۸ درصد در بهبود خلق وخوی تأثیر دارد.

بر اساس مطالعات پژوهشگران، غدد اشکی چشم ما سه نوع اشک تولید می کنند:


ادامه این مطلب از وبگاه #دکتر_سلام را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۰:۲۴
زهرا خلیل پور


 7نشانه که به شما می گوید اختلال اضطراب به شما نزدیک است

🔺نگرانی های بیش از اندازه

یکی از مشخصه های اختلال اضطراب فراگیر (جی آدی ) نگرانی بیش از اندازه درباره مسائل کوچک وبزرگ روزمره است. اما این نگرانی بیش از اندازه چه نوع مسائلی را شامل می شود ؟

این نوع نگرانی در مورد اختلال اضطراب فراگیر به معنای تداوم افکار اضطرابی طی یک دوره ۶ ماهه است . اضطراب فراگیر که زندگی روزمره بیماررا مختل می کند ، اغلب با علائمی مانند خستگی مفرط همراه است . یکی از تفاوت های بین اختلال اضطراب و اضطراب طبیعی این است که احساسات مرتبط با اختلال اضطراب باعث درد و رنجش فرد بیمار می شود.


🔺مشکلات خواب

مشکلات خواب با مجموعهای از عوامل جسمی . روانی در ارتباط هستند. اگر فکر کردن به مسائلی از قبیل مشکلات مالی خواب را از چشمانتان می گیرد، احتمالا به اختلال اضطراب دچار شده اید. برآوردها حاکی از آن است که نیمی از مبتلایان به اختلال اضطراب فراگیر از مشکلات خواب رنج می برند. بیدار شدن با احساسات عجیب وذهن آشفته و ناآرام نیز از جمله سایر علائم مرتبط با اختلال اضطراب فراگیر هستند.

ادامه این مطلب از وبگاه #هفت_گنج را در این لینک ببینید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۰:۲۲
زهرا خلیل پور

انسان ها در طول زندگی نیاز دارند به یکدیگر اعتماد کنند.گذشته ی افراد نشان می دهد که آیا قابل اعتماد هستند یا خیر؟بین اعتمادواحساس امنیت که لازمه ی بهداشت روانی است رابطه ی مستقیم وجود داردو ناامنی اثر مخربی بر انسان دارد.


«آبراهام مزلو» روان شناس انسان گرا از اولین کسانی بود که در این زمینه نظرات اساسی ارائه داده و چهارده نشانه برای این احساس برشمرد که عبارت اند از:


1- احساس طرد شدن؛ مورد عشق و علاقه دیگران نبودن

2- احساس تنهایی

3- احساس این که دائماً در معرض خطر قراردارد

4- ادراک دنیا به عنوان مکانی تاریک، خصمانه و خطرناک

5- دیدن دیگران به عنوان افرادی بد، شیطانی و خودخواه

6- احساس عدم اعتماد، حسادت، بخل

و .......

ادامه این مطلب از وبگاه #تبیان را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۰:۱۹
زهرا خلیل پور

کار سختی نیست فقط باید به خودتان یقین داشته باشید که می‌توانید 


🔺در مقابل آینه بایستید و از خود تعریف کنید:

این کار در کسب اعتماد به نفس، بسیار مؤثر است. هر روز صبح چند دقیقه این کار را انجام دهید. سعی کنید هنگام نگاه کردن در آینه به موارد مثبت چهره خود نگاه کرده و از آن تعریف کنید.

🔺در حال زندگی کنید:

گر در حال زندگی کنید و تمام انرژی خود را متوجه زندگی در لحظه نمایید، فردای شما هم تضمین خواهد شد. چرا که فردای شما محصول عملکرد صحیح امروز شما است. اگر عمر خود را در حسرت دیروز با نگرانی فردا سپری کنید، لحظه‌ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا نیز می‌باشد.

🔺 نیروی نگاه خود را تقویت نمایید:

افراد نظامی به خصوص آن‌هایی که در شغل فرماندهی بوده‌اند ناخودآگاه نیروی قدرتمندی دارند، اگر می‌خواهید به این مرحله برسید، تمرین مؤثر زیر را انجام دهید: «ساچمه‌ای سیاه را در وسط سینی قرار دهید، و سعی کنید با نگاه خود از فاصله 2 متری آن را حرکت دهید.»

ادامه این مطلب از وبگاه #آلامتو را در این لینک ببینید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۰:۱۶
زهرا خلیل پور

می خواهید زندگی زناشویی مستحکمی داشته باشید و احساسات آسیب دیده در ازدواج را تعمیر کنید ؟ باید بدانید برای مستحکم نگه داشتن زندگی زناشویی، نباید شخص شما روی همه جنبه های زندگی کنترل داشته باشید، پس این میل مداوم را سرکوب کنید.

شاید از خود بپرسید چرا رها کردن و سرکوب کردن مگر زندگی مشترک به معنای نگه داشتن نیست جواب، منفی است؛ یعنی همیشه نباید به فکر نگه داشتن باشید. گاهی اوقات فقط رها کردن می تواند یک رابطه را نجات دهد، بخصوص زمانی که رها کردن به معنای آزاد شدن از طرز فکر منفی باشد. گاهی الگوی فکری و رفتاری به گونه ای شکل می گیرد که ما می خواهیم همیشه تعیین کننده باشیم، همه کارها آن طور که ما می خواهیم انجام شود و در تمام بحث ها و جدل ها برنده باشیم. اما شما می توانید با یک روش آگاهانه از این طرز فکر که «حرف ، حرف منه» خلاص شوید و با رهایی از این حرف، از زندگی زناشویی به شراکت حقیقی دست پیدا کنید.

می توانید به جای کلمات «من باید درست بگویم» و «من باید راضی باشم» از کلماتی مثل «ما باید با هم همه چیز را درست کنیم» و «ما باید راضی و خشنود باشیم» استفاده کنید. بدانید داشتن حس فروتنی و لطف، بخشی از هنر عاشقی و عشق ورزیدن است.

🔸از سمت رئیس بودن استعفا دهید.

🔸دست از خیال پردازی بردارید.

🔸از عذرخواهی نترسید.


ادامه این مطلب از وبگاه #تبیان را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۰:۱۳
زهرا خلیل پور

فراد کار آفرین دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از افراد عادی برجسته می نماید این خصوصیات است که سبب می شود آنها دید متفاوتی داشته باشند و با وجود همه ریسک ها و تردید ها حرکت کنند و گاه موفقیت های بزرگ که قبلا دست نیافتنی به نظر می رسید را لمس کنند.

در این مقاله می خواهیم برخی از امور روزمره را که بین کارافرینان موفق مشترک است را بیان کنیم. تا اگر شما هم به کارآفرینی علاقه مند هستید سعی کنید از این افراد موفق الگو بگیرید و این صفات را در خود تقویت کنید.

🔺 صبحانه بخورید:

 به منظور کار در منتهای عملکرد خود، بدن تان نیاز به سوخت دارد. به جای گرفتن تنها یک فنجان قهوه در راه محل کار خود، دقایقی را به خوردن یک وعده غذایی یا نوشیدن پروتئین مایع اختصاص دهید؛ حتی اگر در راه رفتن باشید.

🔺 روزتان را طراحی کنید:

اولین کار صبح تان این باشد که به تقویم خود نگاه کنید و برنامه خود را اولویت بندی کنید. اگر در زمان خاصی از روز بیشترین کار را انجام دهید. آن ساعات را برای ساعت کاری در نظر بگیرید. من بهترین کار را صبح ها انجام می دهم، بنابراین سعی می کنم۹۰ دقیقه را به نوشتن اختصاص دهم پیش از این که حواس پرتی های روزانه آغاز شوند. وقتی که در حال انجام این کار هستید، استراحت های کوتاه مدت در طی روز درنظر بگیرید که میان وعده های سالم بخورید و انرژی خود را در سطح بالا حفظ کنید.


ادامه این مطلب از وبگاه #جواهری_بینا را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۵ ، ۱۱:۳۵
زهرا خلیل پور

محققان روانشناسی کودک به شما والدین بیان می کنند که چگونه به کودکان ابراز محبت کنید تا هم آنان محبت کردن را بیاموزند و هم این محبت باعث لوس شدن آنان نشود.

نیاز به عشق و محبت از تولد با کودک است. کودک به‌واسطه‌ این ارتباط ابتدا با مادر و بعد با پدر و به تدریج با سایر نزدیکان رابطه نزدیکی پیدا می‌کند. این ارتباط اساس تمام روابط بعدی کودک را تشکیل می‌دهد که علاوه بر خانواده، شامل ارتباط او با همسر و فرزندان، دوستان، همکاران و اطرافیان او نیز می‌شود. اما حتما همه شما کودکانی را دیده‌اید که با سنگ و چوب به جان سگ و گربه می‌افتند یا در کلاس زورگویی و همکلاسی‌های ضعیف‌تر از خودشان را اذیت می‌کنند.

تا به حال از خودتان پرسیده‌اید دلیل این کار چیست و چرا آنها نمی‌توانند دست‌نوازش بر سر گربه و حیوانات بکشند.این دسته از کودکان در خردسالی از محبت والدین بی‌بهره بوده‌اند. نه به این معنی که پدر و مادر فرزند خود را دوست نداشته‌اند بلکه به این معنا که هرگز این عشق را بروز نداده‌اند یا راه‌های نشان دادن آن را نمی‌دانسته‌اند. کودکی که محبت والدین را نمی‌بیند و در محیطی این‌گونه قرار نمی‌گیرد ابراز محبت را بلد نیست. پس به عهده والدین است تا چگونه محبت کردن را به فرزندان خود بیاموزند.


🔺احساسات خود را بیان کنید.

وقتی فرزند خود را به مدرسه می فرستید، به او بگویید دوستش دارید. وقتی مشغول انجام تکالیفش است، باز هم علاقه خود را بیان کنید.حتی نوجوانان سرکش نیز علاقه و توجه قلبی شما را رد نمی کنند.

کودکان تشنه محبتند و مهم ترین منبع برای دریافت محبت، پدران و مادران هستند.

🔺 در حال نوازش با او گفتگو کنید.

🔺به سرگرمی‌ها و علایق او توجه کنید.

🔺اعتماد به نفس را در کودکان ایجاد کنید.


ادامه این مطلب از وبگاه #پزشکین را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۵ ، ۱۱:۲۹
زهرا خلیل پور

یکی از مشکلات روحی که خیلی اثر دارد در درمان و بروز برخی بیماری ها کم صبری و بی حوصلگی می باشد همانطور که می دانید صبر و تحمل در کاری باعث پیشرفت و بهبود آن می شود.

در این پست روانشناسان راهکارهایی برای افزایش و بالا بردن صبر و تحمل بیان کرده اند .

برای درمان کم صبری ابتدا باید دلیل بروز چنین مسئله ای را در خود بشناسید. کم صبری یا به عبارتی بی حوصلگی در اکثر اوقات می تواند نتیجه افسردگی یا اضطراب های شدید باشد. بنابراین در این صورت باید تلاش کنید تا علت را برطرف نمایید .

اما در مواردی که در روند تربیت، آموزشی برای خویشتنداری یا بالا بردن آستانه تحمل صورت نگرفته می توان با تمرین هایی صبر و حلم بیشتر را در خود تقویت نمود.اما در مواردی که در روند تربیت، آموزشی برای خویشتنداری یا بالا بردن آستانه تحمل صورت نگرفته می توان با تمرین هایی صبر و حلم بیشتر را در خود تقویت نمود.

سعی کنید آینده نگر باشید. وقتی که شما در تشویش و تنش قرار دارید تا کاری را انجام دهید بهتر است نگاهی به آینده این کار داشته باشید. مطمئنا پرداختن به کار مورد نظر حتی اگر زمان زیادی را از شما بگیرد در پی هدفی است که می تواند محاسن زیادی برای شما داشته باشد.


ادامه این مطلب از وبگاه #پزشکین را در این لینک ببینید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۵ ، ۱۱:۲۶
زهرا خلیل پور

استرس مادر همه ی بیماری ها است سعی کنید استرس را از خودتان دور کنید اما اگر به دنبال دارویی برای استرس هستید ما به شما این کمک را می رسانیم.قبل از معرفی داروهای ضداضطراب ابتدا باید با مفهوم اضطراب و عوامل ایجاد آن آشنا شویم:

اضطراب عبارت است از یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشاء ناشناخته، که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی است. وقوع مجدد موقعیت‌هایی که قبلاً استرس زا بوده‌اند یا طی آن‌ها به فرد آسیب رسیده است باعث اضطراب در افراد می‌شود. همهٔ انسان‌ها در زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند، ولی اضطراب مزمن و شدید غیرعادی و مشکل‌ساز است. تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که اضطراب در خانم‌ها، طبقات کم‌درآمد و افراد میان‌سال و سال‌خورده بیشتر دیده می‌شود.


عوامل ایجادکننده اضطراب 

به طور کلی علل اضطراب به سه عامل زیر برمی‌گردد:


🔺عوامل زیست شناختی و جسمانی 

در افراد مضطرب، میزان بعضی از هورمون‌های موجود در خون غیرعادی است. بنابراین هر آن‌چه که باعث اختلال در سیستم هورمونی شود، برای بدن خطر محسوب می‌شود. بارداری، کم‌کاری یا پرکاری تیروئید، پایین بودن قند خون، وجود غده‌ای در غدد فوق کلیوی که هورموناپی نفرین تولید می‌کند و بی‌نظمی ضربان‌های قلب از این عوامل هستند.


🔺عوامل محیطی و اجتماعی

🔺عوامل ژنتیکی و ارثی


ادامه این مطلب از وبگاه #دکتر_سلام را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۵ ، ۱۱:۲۳
زهرا خلیل پور