موفقیت و انرژی مثبت

این وبلاگ مخصوص همه کسانیست که خواهان دریافت انرژی مثبت و موفقیت در زندگی خود هستند.

موفقیت و انرژی مثبت

این وبلاگ مخصوص همه کسانیست که خواهان دریافت انرژی مثبت و موفقیت در زندگی خود هستند.

۲۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

روان‌گسیختگی، اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی (Schizophrenia)، یک بیماری روانی با منشاء نامشخص و علایم متغیر می‌باشد که از ترکیب دو واژه یونانی shizein (دو نیم کردن، گسستن) و phrenos (فکر، اندیشه) وضع شده است. مشخصه این بیماری عدم توانایی درک و یا بیان واقعیت است. این بیماری دارای عوارضی همچون عدم ارتباط منطقی در رفتار و گفتار، انزوا و گوشه نشینی بیش از حد و هذیان و توهم است.

مردان، یک و نیم برابر زنان به اسکیزوفرنی مبتلا می شوند.

حدود 50 درصد افراد بستری در بیمارستان روانی، مبتلا به اسکیزوفرنی می باشند.

معمولا در افراد 17 تا 35 ساله، این بیماری تشخیص داده می شود.

در مردان در اواخر دوران نوجوانی و اوایل 20 سالگی این بیماری تشخیص داده می شود.

در حالی که در زنان از 20 سالگی تا اوایل 30 سالگی این بیماری تشخیص داده می شود.

محققان در حال پیدا کردن نمونه های اسکیزوفرنی در کودکان کمتر از 6 سال می باشند.


ادامه این مطلب از وبگاه #تبیان را در این لینک ببینید.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۹
زهرا خلیل پور

تمامی محققان روانشناسی بر این امر اتفاق نظر دارند که هدفمند بودن باعث بهبود عرصه‌های مختلف زندگی می‌شود. تحقیقات علمی صورت‌گرفته توسط متخصصان نشان می‌دهد که فرآیند هدف‌گزینی بر ایجاد شرایط مطلوب‌تر زندگی اشخاص اثر ‌گذار است. در ضمن آیا می‌دانید تمامی انگیزه‌هایی که در انسان‌ها وجود دارد براساس یک هدف خاص است؟ گفته‌ای وجود دارد که می‌گوید: «اگر بدانی چه می‌خواهی، به آن می‌رسی.»

همه میل دارند مراحل پیشرفت و ترقی را در زندگی خود لمس کنند ولی تنها معدودی از افراد می‌توانند به این هدف برسند. ما همه به دنبال هدفی برای ادامه زندگی هستیم. حتی تلاش برای ادامه زندگی و زنده بودن، خودش یک هدف است. ولی تمامی اهداف دارای نتایج و کیفیات یکسانی نیستند. بعضی از هدف‌ها، زندگی انسان را به سقوط و ناکامی می‌کشانند و بعضی از هدف‌ها انسان را به اوج رشد و ترقی می‌رسانند.

مهمترین اشتباهی که اکثر افراد در مواجهه با فرایند هدف گذاری مرتکب می شوند این است که از وضعیت فعلی خود آگاهی کافی ندارند.


ادامه این مطلب از وبگاه #تبیان را در این لینک ببینید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۶
زهرا خلیل پور

همه ما تا حدودی از کمبود انگیزه رنج می بریم و تنها کسانی می توانند با این کمبود ها مبارزه کنند و در کار خود موفق شوند که تمرکز کاری خود را از دست ندهند...

آیا انگیزه تان کم است؟ شاید شما از شغل خود راضی و برای انجام آن کاملا مشتاق باشید، اما واقعیت این است که همه ما تا حدودی از کمبود انگیزه رنج می بریم و تنها کسانی می توانند با این کمبود ها مبارزه کنند و در کار خود موفق شوند که تمرکز کاری خود را از دست ندهند.

در ادامه به شما چند نکته یاد می دهیم که باعث بهبود عملکرد شما در زمان کاهش انگیزه می شود.


🔻از کارهایی که باید انجام دهید یک لیست تهیه کنید.

زمانی که کارها روی هم انبار می شوند و یا کار زیادی برای انجام دادن دارید، بهتر است یک لیست از آنها تهیه کنید و به ترتیب انجام دهید. همه وظایفتان را یادداشت کرده و روبروی هر کدام را که انجام می دهید علامت بزنید به این صورت شما متوجه می شوید که چقدر از کارهایتان را در طول روز انجام داده اید. احساس موفقیت در انجام کارها ما را تشویق می کند و انگیزه ما را افزایش می دهد.

🔻ذهنتان را آزاد کنید.

نا امیدی و استرس می تواند تاثیر عمیقی روی ما داشته باشد و باعث می شود که ما زمانی که تحت فشار هستیم دچار اشتباهاتی شویم. اگر صبح یا بعد از ظهر شلوغی داشته اید، زمانی را به خودتان اختصاص دهید و بیرون از دفتر کار خود بروید می توانید چند قدم پیاده روی کنید و یا به آشپزخانه رفته و برای خود یک فنجان قهوه درست کنید. این کار ها باعث می شوند که دوباره تمرکز خود را بدست آورید.


🔻 برای یک ساعت از ایمیل خود و صفحات اجتماعی خارج شوید.

بطور متوسط افراد روزانه دو ساعت و نیم مشغول چک کردن ایمیلهای خود و یا در صفحات اجتماعی خود هستند. این مساله شدیدا تمرکز ما را بر هم می زند تا حدی که تمرکز کردن را برای انجام وظایف سخت می کند. برای جلوگیری از این امر باید هر روز برای چند دقیقه صفحات اجتماعی و ایمیلهای خود را کاملا بسته و به خود اجازه دهید که روی کارتان تمرکز کنید.

ادامه این مطلب از وبگاه #هفت_گنج را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۰:۴۴
زهرا خلیل پور


روانشناسان به بیان مشکلات بیماران افسرده و این که چگونه روحیه امید را در این بیماران تقویت کنید، پرداخته اند.

چنانچه مایل باشید نیروی اراده در مدارهای مغز شما حک شود آن گاه لازم است برای مدتی هر روز به تمرین بپردازید.


از عوامل محرک و منحرف کننده اجتماب کنید.

اگر به مشروبات الکلی اعتیاد دارید از رفتن به بار یا مشروب فروشی خودداری نمایید.

اگر آدم پرخوری هستید از رفتن به فروشگاه مواد غذایی پرهیز کنید.

قبل از خرید صورتی از آنچه باید بخرید تهیه کنید و بدین ترتیب کار خرید را با سرعت هر چه بیشتر انجام دهید. 

اگر بیش از حد تلویزیون تماشا می کنید روی مبل راحتی مخصوص تماشای تلویزیون ننشینید و سعی کنید آن مبل راحتی را به اتاق دیگری منتقل کنید.

از همراهی کنندگان در فعالیت های نامناسب دوری کنید. 

ادامه این مطلب از وبگاه #پزشکین را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۰:۴۱
زهرا خلیل پور

اعتماد به نفس همان نظر، باور و عقیده ای است که ما نسبت به خودمان داریم.رشد،تقویت وافزایش آن در فرزندمان بستگی به خودمان دارد.

ایجاد اعتماد به نفس در کودک ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما این احساس پایه‌های آینده‌ فرزندتان را پی می‌ریزد، زمانی که باید چیزهای تازه را به تنهایی تجربه کند. اگر می‌خواهید اعتماد به نفس کودکتان را افزایش دهید، به نکته‌های زیر توجه کنید.


یک نوع بازی خلق کنید.برای مثال به نوبت یک جمله بسازید: «من خوشحالم زیرا….

یک جدولی که مراحل رشد و پیشرفت کودک را نشان می‌دهد، تهیه کنید.

لباس‌های قدیمی را دور بیاندازید و بگویید: «تو چقدر بزرگ شده‌ای.»

عکس‌های کودکی او را قاب و از دیوار آویزان کنید.

به او بگویید که انجام کاری جدید او چقدر اهمیت دارد، حتی اگر کوچک باشد.

جای پاها و دست‌های او را با رنگ روی کاغذ پرینت کنید.

ادامه این مطلب از وبگاه #دکتر_سلام را در این لینک ببینید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۰:۲۵
زهرا خلیل پور

افـسردگی اختلالی است که قادر است افکار، خلق و خو، احساسات، رفـتار، سلامتی جسمانی و روحی شما را تحـت‌الشعاع قرار دهد. هر انسانی در مقاطع خاصی از زنـدگی خود به افسردگی دچار می‌گردد. 


ملاک‌های تشخیص افسردگی

افسرده بودن خلق و خوی در بیشتر روزها (تقریبا هر روز).

کاهش آشکار علاقه یا میل به هر نوع فعالیت در زندگی. 

کاهش یا افزایش قابل توجه وزن بر اثر کاهش یا افزایش اشتهای غذا خوردن. 

بی خوابی یا پرخوابی در بیشتر شب‌ها.

افزایش یا کاهش اعمال روانی حرکتی یا فعالیت‌های ذهنی. 

خستگی یا کاهش انرژی. 

احساس بی ارزشی یا گناهکار بودن. 

کاهش توان اندیشیدن یا تمرکز ذهن و تصمیم گیری.


برای‌ بیماری‌ افسردگی‌ واقعی‌ هیچ‌ علت‌ یگانه‌ و روشنی‌ نمی‌توان‌ متصور بود. بعضی‌ از عوامل‌ زیست‌شناختی‌ مثل‌ بیماری‌های‌ جسمی‌، اختلالات‌ هورمونی‌، عوامل‌ اجتماعی‌ و روانی ‌یا بعضی‌ داروها می‌توانند نقش‌ داشته‌ باشند. اختلالات‌ ارثی‌ نیز می‌توانند مؤثر باشند. ممکن‌ است‌ بروز این‌ حالت‌ با تعداد وقایع‌ ناراحت‌کننده‌ زندگی‌ فرد ارتباط‌ داشته‌ باشد.


ادامه این مطلب از وبگاه #زندگی_آنلاین را در این لینک ببینید.




۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۵ ، ۱۱:۲۰
زهرا خلیل پور

اگر دوست دارید در لحظه و با کمترین تلاش برای بالا بردن انرژی تان کاری کنید با ما همراه باشید.


نور خورشید و بالا بردن انرژی

جای تعجب ندارد اگر در داخل یک اتاق تاریک که با مهتابی روشن می شود احساس خستگی کنید. کمی بیرون بروید و نور آفتاب را  به بدن تان هدیه دهید. نور خورشیدمی تواند خلق و خوی شما را بهبود داده و انرژی تان را بالا ببرد. دکتر لورن مایتا معتقد است نور خورشید می تواند انرژی و سرزندگی را به شما هدیه دهد.


اثر نوشیدن چای سبز بر بالا بردن انرژی

اگر احساس خستگی می کنید برای بعد از ظهر خود کمی چای سبز بنوشید. چای سبز مقدار کمی از کافئین را در خود دارد و مطالعات نشان می دهد که EGCG که یک ترکیب فعال در چای سبز است می تواند کاهش وزن را در شما تسهیل دهد. بنابراین علاوه بر افزایش سطح انرژی شما کالری بیشتری می سوزانید و در واقع سوخت بیشتری برای بدن تان دارید. محققان معتقدند که اگر روزانه ۶۹۰ میلی گرم چای سبز مصرف کنید شاخص توده ی بدنی شما به طور قابل توجهی کم شده و اندازه ی دور کمرتان هم کاهش پیدا می کند. به علاوه با توجه به مقدار کم کافئین در این چای اگر آن را در بعد از ظهر بخورید کمتر می تواند در برنامه ی خوابتان خلل ایجاد کند.


ادامه این مطلب از وبگاه #هفت_گنج را در این لینک ببینید.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۵ ، ۱۱:۱۶
زهرا خلیل پور

چه فعالیت ها و عواملی منجر به ایجاد حس شادی در افراد شود ،چگونه می توان شادی و شوق را در آنان به وجود آورد.

همه می‌دانیم که بسیاری از افراد دائما غمگین، تحریک‌پذیر و زودرنج هستند. علاوه بر این، هر روز با افراد بسیار شادی روبه‌رو می‌شویم که شاید گاهی غمگین شوند و یا دچار استرس‌های روزمره شوند، اما می‌ببینیم که آنها به خوبی استرس‌هایشان را کنترل می‌کنند، از روش‌های مناسبی برای مدیریت استرس‌ها در زندگی‌شان استفاده می‌کنند و در نتیجه، روزهایشان پرثمرتر و لذت‌بخش‌تر می‌شود.

شایداین سؤال مطرح شود که آیا این افراد از همان ابتدا که به دنیا می‌آیند شادند. شاید عده‌ای آنها را افرادی خوش‌اقبال بدانند که همواره بخت با آنها یار بوده است. بسیاری از افراد معتقدند که پول شادی می‌آورد و افراد پولدارتر شادتر از بقیه افراد هستند. اما در مورداین که واقعا چه چیزی شادی بیشتری می‌آورد “دانیل کافمن” روان‌شناس دانشگاه پرینستون پاسخی دارد. او که به خاطر ساخت ابزاری برای سنجش شادی برنده جایزه نوبل شده است، در بررسی‌های خود متوجه شد که چهار فعالیت باعث شادی افراد می‌شود که عبارتند از: فعالیت‌های اجتماعی، استراحت، عبادت و خوردن. بعد از این چهار فعالیت، ورزش و تماشای تلویزیون در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

یکی از مهم ترین سؤالات در مبحث شادی این است که تا چه اندازه شادی ما تحت کنترل ماست.


ادامه این مطلب از وبگاه #دکتر_سلام را در این لینک ببینید.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۵
زهرا خلیل پور

بعد از خیانت همسرتان چه کار کنید؟

اگر در دوران نامزدی، عقد یا حتی پس از ازدواج متوجه خیانت شریک زندگی تان شدید، چه واکنشی باید نشان دهید؟ 

اصلا فردی که دچار خیانت شده میتواند مجددا زندگی عادی داشته باشد یا خیر؟

 مسئله خیانت زمانی در ازدواج مطرح می شود که فردی با وجود داشتن همسر با فرد دیگری هم رابطه جنسی داشته باشد. این در حالی است که خیانت در ازدواج و زندگی زناشویی، صرفا به معنای داشتن رابطه جنسی و بسیار عمیق افراد متاهل با فردی جز همسرشان نیست بلکه حتی فکر کردن به شخص دیگری جز همسر، صحبت کردن هر روزه با او، پیامک زدن مداوم به او یا برقراری رابطه دوستانه مستمر از طریق چت کردن هم می تواند خیانت به همسر محسوب شود، حتی اگر فردی در ذهن خودش عاشق فرد دیگری جز همسرش باشد و آن شخص سوم هم از این عشق بی خبر باشد، باز هم نوعی خیانت در زندگی زناشویی اتفاق افتاده است. پروفسور حسین باهر جامعه شناسی است که به شما می گوید هرگاه متوجه شدید همسرتان به شما خیانت می کند چه کاری باید انجام دهید و از چه واکنش هایی پرهیز کنید.


ادامه این مطلب از وبگاه #نوعروس را در این لینک ببینید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۷
زهرا خلیل پور

آیا واقعاَ شاد هستید؟ آیا اصلاً می‌دانید شاد بودن به چه معنی است و برای رسیدن به خوشبختی چه باید کرد؟ این سوالات برای کسانیکه به دنبال خوشبختی هستند خیلی مهم است. اگر می‌خواهید شاد باشید باید درک کنید که می‌توانید شاد باشید و باید شاد باشید. خیلی‌ها به‌اشتباه باور دارند که لیاقت خوشبختی را ندارند و بدبختی خود را بعنوان سرنوشتشان پذیرفته‌اند. حقیقت این است که خوشبختی، مثل هر چیز دیگری در زندگی، باید پرورانده شود. در زیر به چند نکته برای رسیدن به خوشبختی در زندگی اشاره می‌کنیم.


🔺بدانید که چه چیزی شادتان می‌کند.

هرکسی برای رسیدن به شادی و خوشبختی نیازهای خاصی دارد و چیزی که باعث شادی یک نفر می‌شود، ممکن است برای دیگری اینطور نباشد. باید با خودتان بیشتر آشنا شوید و نگران این نباشید که امیال و خواسته‌هایتان با هم‌نوعانتان متفاوت است یا خیر.


🔺برای رسیدن به اهدافی که باور دارید شادتان می‌کنند، برنامه‌ریزی کنید.

وقتی اهدافتان را دنبال می‌کنید، روحیه‌ بهتری خواهید داشت و بخاطر دنبال کردن چیزی که برایتان اهمیت دارد،  احساس بهتری به خودتان پیدا حواهید کرد.


🔺دور و برتان را با آدم‌های شاد پر کنید.

وقتی اطرافتان پر از آدم‌های ناامید و افسرده باشد، خیلی راحت دچار افکار منفی می‌شوید. برعکس، وقتی دور و بر آدمهای شاد باشید، روحیه مثبت آنها در شما نیز اثر خواهد گذاشت.


ادامه این مطلب از وبگاه #آلامتو را در این لینک ببینید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۵ ، ۱۰:۴۸
زهرا خلیل پور