موفقیت و انرژی مثبت

این وبلاگ مخصوص همه کسانیست که خواهان دریافت انرژی مثبت و موفقیت در زندگی خود هستند.

موفقیت و انرژی مثبت

این وبلاگ مخصوص همه کسانیست که خواهان دریافت انرژی مثبت و موفقیت در زندگی خود هستند.

۱۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

هر کدام از رفتارهای شخصیتی مانند دست دادن، چشم های تان و دست خط تان نشان دهنده شخصیت شماست. شما می توانید شخصیت طرف مقابل تان را با توجه به رفتارهای او بشناسید.

همه ما می دانیم که نباید دیگران را از روی ظاهر قضاوت کرد، اما حقیقت کمی متفاوت است. درست از همان زمانی که با شخص دیگری آشنا می شویم، آن فرد ما را از روی چند مورد قضاوت می کند. البته این قضیه فقط در مورد دیگران نیست، ما هم زمانی که با شخصی دیگر آشنا می شویم چنین قضاوت هایی را انجام می دهیم. درست است که شما در شناسایی افراد دیگر دنبال ویژگی های مثبت اخلاقی چون صداقت، مهربانی و هوش هستید، اما موارد زیر نیز بی تاثیر نیست.


شناخت شخصیت از روی دست خط
بر اساس یک مطالعه انجام شده، سبک و اندازه دست خط حاوی اطلاعات شخصیتی است. این مطالعه توسط شرکت ملی خودکار بریتانیا صورت گرفت و طی آن مشخص شد که اشخاص خجالتی، باریک بین و درس خوان معمولا دست خط ریزتری دارند. در سوی دیگر، افراد اجتماعی تر تمایل دارند با دست خط بزرگ توجه دیگران به خود جلب کنند. علاوه بر این مسئله، افرادی که با مسائل به شکلی جدی برخورد می کنند بیشتر بر روی خودکار خود فشار می دهند. این در حالی است که افراد حساس کمتر روی خودکار فشار وارد می کنند.

وقت شناس بودن
اینکه زود یا دیر سر قرار حاضر می شوید از اهمیت زیادی برخوردار است. هر دو حالت اطلاعات مثبت و منفی فراوانی را از شخصیت شما در اختیار طرف مقابل می گذارد. البته حدس زدن تاثیر هر یک از حالات کار دشواری نیست: اگر زود سر قرار حاضر شوید بدان معنا است که نسبت به وقت دیگران اهمیت قائلید و در غیر این صورت، تاثیر منفی از خود به جای خواهید گذاشت.

ادامه این مطلب از وبگاه #هفت_گنج را در این لینک ببینید.


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۴:۱۲
زهرا خلیل پور

برای انجام خواسته‌هایتان توسط افراد، باید آن‌ها را متقاعد به این کار کنید. در این مقاله شما را با راهکار‌هایی برای متقاعد‌سازی افراد آشنا می‌کنیم.

هر فردی برای انجام خواسته‌اش توسط دیگران روشی دارد. بعضی افراد با گفتن بی‌پرده‌ی حقیقت، خواسته‌شان را بیان می‌کنند. دیگران حقیقت را دستکاری کرده، چاپلوسی می‌کنند و نا‌مشخص و رمزی صحبت می‌کنند. اینها کسانی هستند که درمجموع متقاعد‌کننده نیستند.

بهرحال مهم نیست که شما جزء کدام دسته‌اید و از چه روشی استفاده می‌کنید ،توانایی تاثیر‌گذاری روی دیگران بسیار مهم است.

در اینجا ۷ روش برای متقاعد‌سازی دیگران بیان می‌کنیم. برخی شاید اندکی فریب‌آمیز به نظر برسند ولی می‌توانند کمک جدی برای زندگی‌تان فراهم کنند.


همیشه یک تصویر خوب آماده داشته باشید.
❇️باعث شوید افراد احساس خوب داشته باشند.
❇️مراقب شخصیت خود باشید.
❇️و ......

ادامه این مطلب از وبگاه #فرادید را در این لینک ببینید.



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۴:۰۹
زهرا خلیل پور

چه عواملی بر کاهش اعتماد به نفس در فرزندان ما تاثیرگذار هستند و باعث تضعیف اراده آن ها می شوند والدین چه میزان در این زمینه نقش دارند و چه تاثیراتی روی اعتماد به نفس کودکان می توانند بگذارند

همه ما دوست داریم کودکانی با اعتماد به‌نفس بالا داشته باشیم ولی گاهی اوقات ناخواسته رفتارهایی از خود نشان می‌دهیم یا حرف‌هایی را به زبان می‌آوریم که باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس فرزندمان کم شود. این اتفاقات چیست و چه چیزهایی می‌تواند اعتمادبه‌نفس در کودک را کم کند و از بین برود.

والدینی که از تنبیه بیش‌ازحد در تربیت کودکشان استفاده می‌کنند، باعث کاهش اعتمادبه‌نفس در فرزندشان می‌شوند. اگرچه تنبیه کردن یکی از اصول تربیتی است که در موارد خاصی لازم است گاهی وقت‌ها (به جز تنبیه بدنی) استفاده شود ولی تنبیه بیش‌ازحد و به‌خصوص تنبیه بدنی به شدت اعتمادبه‌نفس کودک را کاهش می‌دهد. کافی است که والدین در مواردی که کودک کار نادرستی انجام داده یا تکالیفش را انجام نداده او از انجام کارهای مورد علاقه‌اش محروم کنند مثلا اینکه نمی‌تواند برای نیم تا یک ساعت تلویزیون نگاه کند.»

تحقیرکردن و سرزش زیاد و مسخره کردن کودک از دیگر مواردی است که اعتماد به نفس را از بین می‌برد. وقتی کودک کار را اشتباهی انجام می‌دهد می‌توانیم به او کمک کنیم که دوباره کار درست را انجام دهد و به این ترتیب اعتمادبه نفس‌اش بالا بیایید. ولی اگه به او بگوییم «از پس این کار ساده برنیومدی»، «تو حتی نتونستی دگمه لباست را ببندنی» باعث می‌شود به شدت اعتماد به نفس افت پیدا و باور کند که ناتوان است. علاوه بر این، گاهی اشتباهات کودک به صورت شوخی و جک در مقایل دیگران تعریف می‌شود که متاسفانه تاثیر منفی بر اعتمادبه‌نفس کودک دارد و باید والدین و اطرافیان مراقب حرف‌هایشان باشند.

ادامه این مطلب از وبگاه #دکتر_سلام را در این لینک ببینید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۴:۰۳
زهرا خلیل پور

تکنیک جدید تصویربرداری به افراد اجازه می دهد فعالیت های الکتریکی عصبی در قسمت بادامه مغزکه واکنش های احساسی نظیر ترس و استرس را تنظیم می کند را به طور مجدد سازمان دهی کنند. به گفته محققان با این روش افراد می توانند فعالیت بادامه مغز را کاهش داده.

دانشمندان به تازگی ابزار جدیدی ابداع کرده اند که به افراد کمک می کند تا استرس را از خود دور کنند.

شیوه هایی وجود دارد که به مغز آموزش می دهد تا استرس های روزانه و دیگر واکنش های احساسی را مدیریت کند. اما این روش ها برای همه افراد و برای همیشه کارآمد نیست. این در حالی است که دانشمندان به تازگی ابزار جدیدی ابداع کرده اند که به افراد کمک می کند تا سازمان دهی دوباره فعالیت های مغزی پرداخته و استرس را از خود دور کنند.

استرس‌ عبارت‌ است‌ از واکنشهای‌ فیزیکی‌، ذهنی‌ و عاطفی‌ که‌ در نتیجه‌ تغییرات‌ و نیازهای‌ زندگی‌ فرد، تجربه‌ می‌شوند. تغییرات‌ می‌توانند بزرگ‌ یا کوچک‌ باشند. پاسخ‌ افراد به‌ تغییرات‌ زندگی‌ متفاوت‌ است‌. استرس‌ مثبت‌ می‌تواند یک‌ انگیزش‌ دهنده‌ باشد در حالی‌ که‌ استرس‌ منفی‌ می‌تواند در زمانی‌ که‌ این‌ تغییرات‌ و نیازها فرد را شکست‌ می‌دهند، ایجاد شود.


ادامه این مطلب از وبگاه #پزشکین را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۳:۵۶
زهرا خلیل پور

با تفکر درباره‌ی تمام چیزهایی که باید در زندگی قدردان آن‌ها باشیم، می بینیم که بدنمان یکی از آن موارد شگفت انگیز است ، شما بدنتان را چطور می بینید ؟

موارد معدودی وجود دارند که من مراقب بدنم نیستم. اما من دریافتم که هرچه بیشتر روی جنبه‌های مثبت تمرکز کنید، خلق عادات سالم آسان‌تر شده، خوب‌تر به نظر می‌رسید و مهم‌تر از همه اینکه احساس خوبی خواهید داشت!

چهار دلیل برای اینکه امروز بیشتر سپاسگزار بدنتان باشید:

❇️پاهایتان برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا دویدن به هر جایی که می‌خواهید به‌اندازه‌ی کافی قوی هستند.

❇️دست‌هایتان به اندازه‌ی کافی برای حمل چیزهایی که خیلی دوست دارید قدرتمند است.

❇️ و .........

ادامه این مطلب از وبگاه #آی_بانو را در این لینک ببینید.


۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۱:۳۴
زهرا خلیل پور

قدرت مثبت‌اندیشی واقعیت دارد، و گفت‌وگو پیرامون هر نوع واقعیت روان شناسی امری عادی است. به نظر می‌رسد تغییر بزرگی در جهان در حال روی دادن است که آدم‌ها را برآن می‌دارد به دنبال راه‌هایی برای زندگی شادتر و بامعنی‌تر باشند. به خاطر همین تغییر است که هر روز دلارهای بیش‌تر و بیش‌تری از بودجه‌های پژوهشی صرف مطالعاتی می‌شود که نشان‌دهنده‌ی تاثیر قدرت ذهن و انتخاب‌های‌ ما بر تغییر به سوی زندگی بهتر است.

در این‌جا ۵۰  واقعیت روان شناسی هست که همه باید بدانند، و شاید بعضی از آنها شما را شگفت‌زده کند.

❇️ پژوهش‌ها نشان داده‌اند برای برخورداری از زندگی طولانی، روابط خوب مهم‌تر از ورزش است.

❇️گرفتن دست کسی که عاشق‌اش هستید می‌تواند درد فیزیکی، همین‌طور استرس و ترس را کاهش دهد.

❇️آدم‌هایی که داوطلبانه کار می‌کنند نسبت به غیر داوطلب‌ها به طور قابل توجهی بیش‌تر از زندگی‌شان رضایت دارند.

❇️آدم‌هایی که به‌طور مداوم برنامه‌های تلویزیونی جرم و جنایت را می‌بینند، تصورشان از میزان جرم و جنایت در دنیای واقعی بیش‌تر از واقعیت است.

❇️خاطرات به مرور زمان تحریف می‌شوند. هر انسان به‌طور متوسط حداقل یک خاطره‌ی ساختگی دارد.

❇️و .............

ادامه این مطلب از وبگاه #بازده را در این لینک ببینید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۱:۳۱
زهرا خلیل پور

انسان‌ها از ده‌ها هزار سال قبل تاکنون شروع به صحبت کرده‌اند، و سنت شفاهی هزار سال است که جوامع را شکل داده‌است. این زمان زیادی است که مهارت‌های تاثیرگذاری‌مان را به عالی‌تر سطح برسانیم، اما تقریبا بانفوذترین آدم‌ها هنوز سعی می‌کنند توده‌ی مردم را با سخنرانی‌شان تحت تاثیر قرار بدهند.

البته، فقط تعداد کمی مثال جالب توجه وجود دارد. سقراط، آبراهام لینکلن، مارتین لوتر کینگ، و وینستون چرچیل از جمله کسانی هستند که می‌توان نام برد.

آن‌ها مخاطب‌شان را با هر واژه شیفته می‌کردند. این آدم‌ها ناملموس‌ترین ویژگی شخصیتی را داشتند: جذابیت.

مهم نبود برای چند نفر صحبت می‌کردند؛ این صحبت‌ها طوری بود که گویی هر فرد را به‌تنهایی مخاطب قرار می‌دهند.

بنیان سبک بی‌دردسر این آدم‌ها شیوه‌ای خوش‌آوا(و به ندرت قابل تشخیص) بود که آنها را قادر می‌ساخت مخاطبان‌شان را مسحور خود کنند.

هر حرکت‌شان با حرف‌های‌شان هم‌سو بود و هر رویداد عمومی مراسمی چندمنظوره برای تحت تاثیر قرار دادن نگرش مخاطب بود.

از نقطه‌نظر من، هر سخنران جذاب ۴ ویژگی دارد. هر یک از ما، با تمرین زیاد، و کمی اعتماد به‌نفس اولیه می‌توانیم یکی از این سخنران‌ها باشیم.

❇️آن‌ها ارتباط هیجانی ایجاد می‌کنند.

❇️در مهندسی سخنرانی عالی هستند.

❇️بدن سخنران با حرف‌های‌اش سازگار است.

❇️و .....................

ادامه این مطلب از وبگاه #بازده را در این لینک ببینید.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۱:۲۸
زهرا خلیل پور

شما ممکن است در کسب و کارتان یا “معلول” (ضعیف و کم‌قدرت) باشید یا به عنوان “علت” عمل کنید. سیستم باورهای درونی شما از کسب و کارتان، مهم‌ترین پیش‌بینی کننده‌ی موفقیت یا شکست است. برای آن که ذهنتان را برای رسیدن به موفقیت تربیت کنید، لازم است زحمت تحلیل هیجان های تان را برای ساختن ذهنیت منطقی و هوش سرشار  از کسب و کار متحمل شوید تا در برابر استرس و عدم قطعیت، انعطاف‌‌پذیر و بهبود‌پذیر باشد.

❇️درون‌نگری + مشاهده = آگاهی هیجانی

❇️تمرکز + تعهد =پیشرفت

❇️راست‌گویی + حرفه‌ای‌گری = حسن شهرت

❇️و .........

ادامه این مطلب از وبگاه #بازده را در این لینک ببینید.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۱:۲۴
زهرا خلیل پور

آقایان محترم شاید ندانید که یک جمله ساده چقدر می‌تواند روی زندگی مشترک‌تان تاثیر بگذارد و اعتماد همسرتان به شما و زندگی مشترک‌تان را بیشتر کند. اگر از آن دسته مردهایی هستید که فکر می‌کنند، جملات اهمیتی ندارد و تنها چیزی که مهم است درون شماست، کاملا در اشتباهید. تا زمانی که با این احساسات درونی‌تان جمله‌ای نسازید و همسرتان را از آن‌ها با خبر نکنید، هیچ اتفاق خوبی در زندگی مشترک‌تان نخواهد افتاد. اگر هم از اهمیت این جملات باخبرید اما نمی‌دانید چه بگویید و از کجا شروع کنید، بهتر است از این توصیه‌ها کمک بگیرید و با دنیای زنان آشنا‌تر شوید. باید باور کنید که دنیای ذهنی زنان و مردان تفاوت زیادی دارد و اگر می‌خواهید همسرتان را خوشحال کنید باید به دنیایش وارد شوید و او را به شیوه خودش آرام و شاد کنید.

❇️چقدر زیبایی

❇️تو خیلی خاصی

❇️با تو بودن بی‌نظیر است

❇️و ...............

ادامه این مطلب از وبگاه #پارسی_طب را در این لینک ببینید.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۱:۲۱
زهرا خلیل پور

یکی از مشکلاتی که اغلب والدین کودکان دبستانی با آن مواجهند بی میلی فرزندشان برای رفتن به مدرسه است. برخی کودکان مدرسه را مکانی پر اضطراب و ترسناک می‌یابند.

یکی از مشکلاتی که اغلب والدین کودکان دبستانی با آن مواجهند بی میلی فرزندشان برای رفتن به مدرسه است. برخی کودکان مدرسه را مکانی پر اضطراب و ترسناک می‌یابند. سازگاری با محیط مدرسه برای این بچه ها دشوار است. برای برخی جداشدن از والدشان به دلیل شدت دلبستگی دشوار است. کودکانی که ناتوانایی‌های جسمی یا ذهنی دارند و یا اینکه با مشکلات یادگیری روبرو هستند. ممکن است ممکن است درس خواندن را مساله‌ای دشوار و پرتنش بیابند. و از رفتن به مدرسه اجتناب کنند. 

✳️توصیه های مربوط والدین در موارد اضطراب مدرسه:

✅تجارب افکار بازخوردهای منفی خود را به کودکان و نوجوانان انتقال ندهند.

✅ پیش از آغاز مدرسه آنها را با مسئولان، معلم‌ها و محیط مدرسه آشنا کنند.

✅و .........

ادامه این مطلب از وبگاه #نی_نی_بان را در این لینک ببینید.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۱:۱۳
زهرا خلیل پور