موفقیت و انرژی مثبت

این وبلاگ مخصوص همه کسانیست که خواهان دریافت انرژی مثبت و موفقیت در زندگی خود هستند.

موفقیت و انرژی مثبت

این وبلاگ مخصوص همه کسانیست که خواهان دریافت انرژی مثبت و موفقیت در زندگی خود هستند.

۳۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

عشق و ترس دو انتخاب هستند که یکی به خوشبختی و دیگری به نگون بختی ختم می شود. زندگی، گردابی غیرقابل پیش‌بینی از رویدادها، آدم‌ها، اندیشه‌ها، و احساسات است. روزگار برای هر آدمی در بعضی مواقع سخت و دشوار می‌شود، و می‌تواند او را بسیار وسوسه کند که تسلیم ترس‌های دروغین بشود. ما موانع پیش‌رویمان را از پیش می‌دانیم و فکر می‌کنیم، “هرگز از پسش بر نمیام.”

همه‌ی افراد این شانس را دارند که در زندگی بین دو راه با تقاطع پرشمار دست به انتخاب بزنند: ترس یا عشق. راه زندگی در وفور و آزادی از طریق عشق می‌گذرد.

به رغم این که ظاهرا بعضی آدم‌ها همه ی موفقیت ها را یک‌جا دارند، ولی زندگی برای هیچ‌کس آسان نیست. حقیقت این است هر کس که موفقیت بادوامی را در زندگی ساخته است مجبور بوده است دائما برای آن بجنگد تا به آن برسد. دقیقا همین برای شما صدق می‌کند. هیچ‌چیز بادوامی به آسانی به‌دست نمی‌آید، و هیچ‌چیز آسانی دوام نخواهد داشت. به عشق‌تان اجازه دهید خواسته‌های شما را در مواقع مواجهه با آزمایش‌های سخت و شدید تقویت کند و تازه نگه دارد.

✳️در زیر ۱۲ دلیل آورده شده است که چرا شما باید همیشه عشق را به ترس ترجیح دهید:

✳️اگر حقیقتا عاشق چیزی یا شخصی باشید، به طور مستمر برای رسیدن به موفقیت کار خواهید کرد، و عشق تان به شما انگیزه خواهدداد.

✳️عشق مستلزم فداکاری است، و اگر بخواهید برای آن‌چه عاشق‌اش هستید فداکاری کنید، آن گاه به صورت نمایی رشد خواهید کرد.

✳️ترس مسیرتان را تیره و ابری می‌کند، ولی عشق آن را فراخ و روشن می‌کند.

✳️و ......

ادامه این مطلب از وبگاه #بازده را در این لینک ببینید.



۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۰۴
زهرا خلیل پور

همه ما در طول عمرمان برای شاد زیستن تلاش می‌کنیم و سعی داریم با دست زدن به کارهای مختلف مثل انتخاب شغل خوب، افزایش سطح تحصیلات و حتی برنامه‌ریزی برای تفریحات و سرگرمی‌های گوناگون، شادی و رضایت را بیشتر در زندگی تجربه کنیم.

واقعا هیچ‌کس در دنیا وجود ندارد که بخواهد در غم و ناراحتی عمر خود را سپری کند اما بسیاری از ما ممکن است از این واقعیت‌ بی‌خبر باشیم که شادی واقعی زمانی میسر می‌شود که دانش‌مان را نسبت به خودمان افزایش دهیم. این بدان معنی است که در جهت بهبود رفاه و سلامت خود آگاهی بیشتری کسب کنید، مطالعه کنید و از همین الان به خودتان حق شاد بودن و شاد زیستن را بدهید.

 خوشحالی هیچ ارتباطی با داشته‌ها و نداشته‌های ما ندارد بلکه یک حس درونی و مسلم برای شاد بودن است. با این مقدمه اگر هدفتان واقعا این است که شادی را پیدا کنید .چند عادت بد را که شادی شما را می‌گیرند و زندگی را به کامتان تلخ می‌کنند، هرچه زودتر ترک کنید.

✳️ برای احساس رضایت از زندگی و شاد بودن چشم انتظار دیگران نباشید. 

✳️تفکر مقایسه‌ای، یک شیوه تفکر مخرب و یک عادت رنج‌آور است.

✳️زندگی بدون مراقبه و تمرکز، مایه ناراحتی است.

✳️و ........

ادامه این مطلب از وبگاه #دکتر_سلام  را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۰۳
زهرا خلیل پور

خوش رویی صفت پسندیده ای است که همه از آن استقبال می کنند و شاید هیچ کس جرات نکند با صدای بلند به مخالفت با خوش رویی بپردازد. اما کمتر پیش می آید وقتی صبح از خواب ناز بیدار و راهی خارج از منزل می شویم لبخندی به لب داشته باشیم.

وقتی صبح از خانه بیرون میزنی مهم نیست که دانش آموز ، دانشجو، کارمند باشی و یا اینکه چرا از خانه خارج شده ای اما با غریبه هایی برخورد می کنی که شاید دیگر آنها را نبینی اما وقتی لبخند به لب داری غریبه های نا آشنا لبخند تو را پاسخ خواهند گفت آن وقت در یک جمع کاملا غریبه هم تنها نخواهی بود و احساس تنهایی نخواهی کرد.

وقتی که می خندی راننده اتوبوسی که از 5 صبح بیدار شده و استرس کمبود پول خرد دارد، نانوایی که از صبح زود پای تنور داغ ایستاده و تا زمان صبحانه لحظه ای استراحت ندارد، ماموران خطوط بی آر تی که ساعت ها مجبورند بایستند و به جای شهردار به گلایه های مردم گوش بدهند! معلمت که قسط خانه اش عقب افتاده و نگران است، دوستت که شب پراسترسی داشته و نگران است که معلم ازش درس بپرسد و … برای چند ثانیه انرژی مثبت می گیرند، اگر چه مشکلات و خستگی ها شان کم نمی شود اما لا اقل ما با بد خلقی بر ناراحتی هاشان نمی افزاییم.

✳️خنده ای که واگیر دارد.

✳️ احترام رایگان

✳️ سلامتی که افزون می شود.

✳️خستگی را فراری می دهی

✳️و ......

ادامه این مطلب از وبگاه #آلامتو را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۰۱
زهرا خلیل پور

ابراز صمیمت تنها به گفتگو و برقراری رابطه با همسرتان باز می گردد، به گونه ای که با صداقت کامل احساسات خود را با او در میان بگذارید و هیچ گاه قضاوت اشتباهی در مورد شریک زندگی خود نکنید. لازم به ذکر است که احساسات هم می توانند خوب باشند هم می توانند بد باشند، می توانند سازنده و یا ناسالم باشند، اما همانند چاقو که هم می توان از آن در آشپزی استفاده کرد و هم می توان با آن آدم کشت، باید در مسیر مناسب از آنها بهره گرفت. به عبارت دیگر، روشی که شما از طریق آن احساسات خود را به نمایش گذاشته و آنها را به طرف مقابل انتقال می دهید، جزء مواردی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

بنابراین ابراز صمیمیت در بیان احساسات، افکار، عقاید، ایده ها، ترس ها، امیدها و آرزوها خلاصه می شود. با این روش خود واقعی مان را به کسی که برایش ارزش و اهمیت بسیار زیادی قائل هستیم، نشان می دهیم. 

✳️صادقانه در کنار هم بنشینید.......

✳️به هم قول بدهید که ..........

✳️ و ......

ادامه این مطلب از وبگاه #تبیان را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۰۰
زهرا خلیل پور

هر کسی در زندگی خود حداقل یکبار شکست را تجربه می‌کند. نباید به شکست‌ها یا اشتباهات خود اجازه دهیم بر ما غلبه کنند و زندگیمان را تحت تاثیر خود قرار دهند. پذیرفتن لحظه‌ها به هنگام رخ دادن می‌تواند بسیار مهم باشد. باید اجازه دهیم همه چیز در زمان خود اتفاق بیفتد و بگذرد. باقی ماندن در لحظات شکست، ضربه سختی به شما وارد خواهد کرد. 

هر زمان که با شکست مواجه می‌شوید به ذخیره انرژی، شور و اشتیاق و اعتقادات قوی نیاز دارید تا بتوانید از این شکست عبور کنید. به طور مداوم از خودم می‌پرسم دلیل این کار من چه بوده است؟ دلیل کار من این بود که نمی‌خواستم متوسط باشم، می‌خواستم دیگران را تشویق کنم و به آن‌ها انگیزه بدهم. دلایل بسیار زیادی در جهان وجود دارد که نیازمند تمرکز و توجه ماست. پشت هر کاری دلیلی است و شما باید این دلیل را در زمان مشخص و صحیح کشف کنید.

✳️به یاد بیاورید که چرا اینکار را شروع کرده‌اید.

✳️بلند شوید و دوباره تلاش کنید.

✳️صداها را خاموش کنید.

✳️و ...........

ادامه این مطلب از وبگاه #آلامتو را در این لینک ببینید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۵۵
زهرا خلیل پور

شادی یکی از هیجانات اساسی انسان است که وجود آن به انسان کمک می‌کند، سلامت روان بهتری داشته باشد.

شاد بودن و شاد زندگی کردن یکی از عوامل مهم پیشگیری از ابتلا به اختلالات روان‌شناختی است.

درواقع، شادی حالتی هیجانی است که نشانگر میزان رضایتمندی فرد در زمینه­‌های مختلف بویژه زمینه­‌های روانی است. هنگامی که انسان شاد است برخی مناطق مغز او تحریک می­‌شود و ترشح برخی هورمون­‌ها ازجمله سروتونین و نوراپی‌نفرین و دوپامین در بدن افزایش پیدا می­‌کند.

شاد بودن و شاد زندگی کردن و روی خوش نشان دادن به زندگی و مقابله با مشکلاتی که در زندگی برای هر فردی به وجود می‌آید از ارکان سلامت روان محسوب می­‌شود.

✳️بازسازی نگرش ‌ها و شناخت ‌ها

✳️تمرین مثبت‌نگری

✳️مدیریت زمان

✳️و ........

ادامه این مطلب از وبگاه #پزشکین را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۵۵
زهرا خلیل پور

آدم سمی  مخالف منطق است. عده‌ای از این آدم ها بدون توجه به اثرات منفی ناشی از این امر بر اطرافیان خود، خوش و خرم هستند، و عده‌ای دیگر از آن‌ها، از ایجاد آشوب و تحریک سایر افراد لذت می‌برند. در هر صورت، این افراد پیچیدگی، نزاع، و از همه بدتر، استرس غیرضروری ایجاد می‌کنند.

مطالعات نشان داده‌اند که استرس می‌تواند تاثیر منفی و طولانی‌مدت بر مغز بگذارد. قرار‌گیری در معرض استرس چند روزه، اثربخشی نورن‌ها در هیپوکامپ مغز (بخش مهمی از مغز که مسئول استدلال و حافظه است) را کاهش می‌دهد. استرس برای مدت چند هفته‌ای، آسیب‌های غیرقابل برگشت به شاخه‌های سلول‌های عصبی (شاخه‌های کوچکی که سلول‌های مغزی برای اطلاع‌رسانی با یکدیگر از آن استفاده می‌کنند) وارد می‌کند، و استرس برای دوره‌های چند ماهه، می‌تواند به تخریب دائمی نورون‌ها منتهی شود. استرس، تهدید خطرناکی علیه موفقیت شما است و وقتی از کنترل خارج می‌شود، مغز و عملکرد شما تخریب ‌می‌شود.

✳️آن‌ها نسبت به احساسات خود آگاه می‌مانند.

✳️آن‌ها، مرزهایی ایجاد می‌کنند.

✳️آن‌ها اجازه نمی‌دهند کسی لذت‌شان را محدود کند.

✳️آن‌ها بر مشکلات متمرکز نمی‌شوند، بلکه صرفاً بر راه‌حل‌ها متمرکز می‌شوند.

✳️و ..........

ادامه این مطلب از وبگاه #بازده را در این لینک ببینید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۵۲
زهرا خلیل پور

پیچیدگی ذاتی انسان‌ها، از جمله ویژگی‌های شخصیتی، چیزی است که به گونه‌ی ما، یعنی انسان منحصر می‌شود. گونه‌های دیگر به دلایلی-توانایی‌های شناختی محدود، کدهای ژنتیکی ثابت، تکامل، و غیره- خصیصه‌ها و شیوه‌ی زندگی “خطی‌تری” را به نمایش می‌گذارند. توانایی ما انسان‌ها در شخصیت‌سازی از موجودیت‌مان و برقراری ارتباط با انسان‌های دیگر است که باعث می‌شود حقیقتا موجودی متمایز و منحصر به‌فرد باشیم.

هر شخصیت چیزی منحصر به‌فرد را به نژاد انسان می‌افزاید. تعیین این‌که یک شخصیت از سایر شخصیت‌ها “ارزشمندتر” یا “خوشایندتر” است، دیدگاهی بی‌نهایت سطحی است. با وجود این، در میان آدم‌هایی که بیش‌ترین محبوبیت را ، در گذشته و حال، دارند مرسوم است نوعی قدرت را به تصویر بکشند که هم اطمینان‌بخش و هم تحسین‌برانگیز است. چنین افرادی- مثلا مادر ترزا، گاندی، مارتین لوتر کینگ جونیور، نلسون ماندلا، و آبراهام لینکلن که فقط تعداد کمی از این افراد هستند- بحران‌ها و خطر را پشت سر گذاشته‌اند اما به خاطر شخصیت قوی‌ای که داشتند هم‌چنان در اعتقادشان به مصلحت جامعه استوار و ثابت‌قدم ماندند.

✳️“حلقه‌ی درونی‌تان” را با دقت انتخاب می‌کنید.

✳️شکیبایی‌تان در برابر جهل و ناآگاهی کم است.

✳️شما با شخصیت قوی به توجه نیاز ندارید.

✳️و ................

ادامه این مطلب از وبگاه #بازده را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۵۰
زهرا خلیل پور

افراد قاطع هدف‌ها و ارزش‌های معینی دارند. بسیار جذاب هستند. همه ما جذب کسانی می‌شویم که با اعتماد به نفس و مصمم‌اند. وقتی که اهداف مشخصی داشته باشیم، با رسیدن به آنها اعتماد به نفس بیشتری به دست می‌آوریم و جذاب‌تر خواهیم شد.

همه ما دوست داریم که دیگران دوستمان بدارند و در دل‌شان همیشه باقی بمانیم. جذاب بودن خواسته هر فردی است و راه رسیدن به آن داشتن خلق و خوی خوش است. وقتی که به خاطرات گذشته و افرادی که تا به حال با آنها رابطه داشته‌ایم فکر می‌کنیم، درمی‌یابیم که ماندگارترین افراد در قلب ما، خوش‌خلق‌ترین آنها هستند.

جذابیت چیزی غیر از زیبایی ظاهری است. فرد ممکن است صورت زیبایی نداشته باشد، اما بسیار جذاب به نظر برسد و برعکس فردی می‌تواند بسیار زیبا باشد، ولی هیچ جذابیتی نداشته باشد. جذابیت یک ویژگی اکتسابی است و همه ما می‌توانیم آن را به دست آوریم.

❇️همیشه ظاهری مرتب و تمیز داشته باشید.

❇️نرم و ملایم سخن بگویید.

❇️قاطعیت بیشتری داشته باشید.

❇️و ................

ادامه این مطلب از وبگاه #زندگی_آنلاین را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۴۵
زهرا خلیل پور

وقتی عاشق شدن را تجربه می کنید بی‌قراری‌های‌تان فقط از درون نیست بلکه می‌توان نمود بیرونی‌ آن را نیز مشاهده کرد.

ضربان قلب‌تان زیاد شده است و بی‌قرار هستید؛ انگاری صدها پروانه در معده‌تان در حال پرواز هستند – شاید این علائم را در نخستین حس عاشقی در دانشگاه یا حتی قبل از آن به خاطر بیاورید. البته، این‌گونه علائم در دوران بزرگسالی سرنخ‌هایی ظریف از عاشق شدن‌تان (یا حداقل برانگیخته شدن حس شهوت) هستند. در ابتدای شروع یک رابطه، مجموعه‌ای از واکنش‌های شیمیایی و واقعا حیرت‌آور در سراسر دستگاه عصبی و هورمون‌های‌تان اتفاق می‌افتد. در ادامه به تمام اتفاقاتی که هنگام عاشقی در بدن‌تان می‌افتد، از نخستین ملاقات گرفته تا اوج لذتِ هم‌بستری، اشاره می‌کنیم:

✳️عاشق شدن مثل اعتیاد به مواد مخدر است.

✳️عاشق شدن شبیه مستی نیز هست.

✳️گونه‌ها سرخ می‌شوند، کف دست عرق می‌کند، و ضربان قلب‌تان تند می‌شود.

✳️وقتی کنارتان نیستند و از آنها خبر ندارید، نگران‌شان می‌شوید.

✳️ممکن است باعث استحکام استخوان‌‌های مردان شود.

✳️و................

ادامه این مطلب از وبگاه #بازده را در این لینک ببینید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۱۷
زهرا خلیل پور