موفقیت و انرژی مثبت

این وبلاگ مخصوص همه کسانیست که خواهان دریافت انرژی مثبت و موفقیت در زندگی خود هستند.

موفقیت و انرژی مثبت

این وبلاگ مخصوص همه کسانیست که خواهان دریافت انرژی مثبت و موفقیت در زندگی خود هستند.

موفق بودن با این عوامل

شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵، ۰۳:۳۴ ب.ظ

موفقیت انسان ها به چه عواملی بستگی دارد و مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل بر موفقیت کدامند؟

موفقیت در ذهن آدم‌هاست و آدم‌های موفق این گونه نیستند که لزوماً همه چیز را باهم داشته باشند و موفق متولد شده باشند بلکه این افراد به دلیل افکار درست و صحیح به سمت موفقیت سوق پیدا کرده‌اند. پس تفاوت انسان موفق و ناموفق در طرز فکر آنها است که موجب اعتماد به نفس در فرد می‌گردد. وقتی فرد عاقلانه و درست درباره اتفاقات و رویدادهای جهان و درباره خود، خانواده و کار و … فکر می‌کند و منطقی نقش خود را در آن‌ها قضاوت کند، عزت نفس او بالا می‌رود.

آدم‌های ناموفق وقتی شکست می‌خورند، همه را به خود نسبت می‌دهند و خود را تحقیر می‌کنند و در زمان موفقیت نیز دلیل‌تراشی می‌کنند و برای خود سهمی قائل نیستند یعنی موفقیت خود را به شانس و ناکامی را به عوامل درونی و بدشانسی خود نسبت می‌دهند. لذا موفقیت و سعادت افراد در گرو داشتن باورهای منطقی درباره‌ی خود، دیگران و دنیا است.

وقتی درباره اعتماد به نفس صحبت می‌کنیم با دو نوع اعتماد به نفس کاذب و واقعی سروکار داریم. افرادی که دارای اعتماد به نفس کاذب هستند، طرز فکر درستی ندارند بنابراین اگر به موفقیتی هم دست یابند ممکن است ماندگار نباشد. طرز فکر درست، اعتماد به نفس را برای فرد به همراه دارد که موجب خودکارآمدی فرد می‌گردد. یعنی فرد باور دارد که با تلاش بیشتر می‌تواند به آنچه می‌خواهد برسد.

ادامه این مطلب از وبگاه #دکتر_سلام را در این لینک ببینید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۸
زهرا خلیل پور

روانشناسی

موفقیت

پونیلا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی